ساخت وبلاگ کپلمساخت وبلاگ کپلم، تا این لحظه: 10 سال و 8 روز سن داره
پیوند اسمونیمونپیوند اسمونیمون، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 5 روز سن داره
زیر یه سقف عشقولانهزیر یه سقف عشقولانه، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره
بابای محمد عرفانبابای محمد عرفان، تا این لحظه: 40 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره
مامان محمد عرفانمامان محمد عرفان، تا این لحظه: 35 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره
آقا محمد عرفان ماآقا محمد عرفان ما، تا این لحظه: 8 سال و 11 ماه و 18 روز سن داره

mohammaderfan94

غذاهایی که به باردار شدن کمک می کنند

1393/6/16 12:11
نویسنده : maman zahra
1,100 بازدید
اشتراک گذاری

غذاهایی که به باردار شدن کمک می کنند

در صورتی که به فکر باردار شدن هستید یا پس از چندین بار تلاش، همچنان بارور نمی شوید، می توانید رژیم غذایی خود را با کمی تغییر، از مواد مغذی و مفید برای باروری، سرشار کنید. مواد غذایی زیر به باردار شدن کمک میکنند:

شیر : لبنیات حاوی کلسیم فراوان است که برای استخوان ها و همچنین باروری بسیار مناسب است. نوشیدن یک لیوان شیر پرچرب (یا بستنی پرچرب) می تواند به بدن در رفع مشکلات تخمک گذاری کمک کند. اما لیوان دوم را اگر خواستید بخورید حتما کم چرب بخورید. زیرا شیر پرچرب موجب افزایش وزن میشود.

گوشت بوقلمون، مرغ و گاو: بالا بردن سطح آهن برای بارداری ضروری است. تحقیقات نشان میدهد که زنانی که بدنشان آهن کافی دارد، احتمال بارور شدن بیشتری از زنانی دارند که آهن خونشان پایین است. اگر گوشت را دوست ندارید، سبزیجات پر پروتئین مانند لوبیا، نخود و کوینولا مصرف کنید.

گندم کامل : گندم کامل دارای کربوهیدرات است (که در نخود و لوبیا، سبزیجات و میوه ها نیز یافت میشود) که فولیک اسید فراوان دارد و برای بارداری بسیار مفید است. اما کربوهیدرات های تصفیه شده (در نان سفید، برنج سفید و شیرینیجات) می تواند باعث افزایش قند خون شما شود که مشکلاتی برای هرمون های بارداری و سیکل قاعدگی ایجاد میکنند. اما گندم کامل این مشکلات را ایجاد نمی کند و حتی به تخمک گذاری نیز کمک میکند.

ماهی سالمون: شاه ماهی، ماهی سالمون و ساردین به باردار شدن کمک میکنند. چون شامل اسیدهای چرب امگا3 هستند که افزایش دهنده هرمون های بارداری، افزایش جریان خون در ارگان های تناسلی و کاهش استرس میشود. گردو و روغن کتان نیز امگا3 زیادی دارند.

سیب زمینی شیرین : سیب زمینی شیرین سرشار از پتاسیم، بتاکاروتن، ویتامین C و B6 و فیبر غذایی است. برخی پزشکان میگویند که نشاسته موجود در سیب زمینی شیرین، باعث افزایش سرعت تخمک گذاری میشود.

تمشک سیاه و بلوبری : سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که سلول های بدن را دربرابر صدمات و پیر شدن محافظت میکنند. همچنین این میوه را به شوهر خود پیشنهاد کنید تا بخورد. زیرا در قوی کردن اسپرم اثرگذار هستند.

صدف خوراکی: کمبود “روی” موجب کاهش سرعت تخمک گذاری میشود. صدف خوراکی شامل مقادیر بالای zinc (روی) است. اگر این ماده غذایی را دوست ندارید، بجای آن از گوشت کم چربی و لبنیات استفاده کنید. همچنین : بنشن ها، مغزها و تخم مرغ می تواند جایگزینی برای صدف خوراکی باشد. همچنین می توانید فلز روی را در قرص های مولتی ویتامین (که به توصیه پزشک میگیرید) بیابید.

موادی که احتمال باردار شدن را کاهش می دهند :

موادی مانند جیوه که در برخی ماهی ها و هله هوله ها یافت میشود باعث کاهش امکان بارداری میشود. این مواد را از رژیم غذایی خود کم یا حذف کنید:

1) کوسه ماهی، تاج ماهی، ماهی تن، ماهی ماکرل

2)چربی ترانس (در روغن های هیدروژنه): این روغن ها که معمولا برای تهیه غذاهای فرآوری شده، مواد سرخ شدنی مانند پفک و دونات های آماده استفاده میشود، برای انسان مضر است. سعی کنید از چربی های سالم که در مغزها و روغن های گیاهی موجود است بجای اینگونه مواد استفاده کنید.

پسندها (2)

نظرات (1)

فرزند صالح
22 شهریور 93 22:48
خوب بود عزیزم مرسی، اما گوشت گاو سرده و تو طب سنتی و طب اسلامی کاملا خوردنش رد شده، سودا رو هم تو بدن زیاد میکنه. گوشت گوسفند خوبه. کلا لبنیات گاوی، اما گوشت گوسفندیش خوبه مرغ هم که خب اگه سالم باشه خوبه وگرنه الان مرغها همه هورمونی ان، تهران که اینجوریه...
maman zahra
پاسخ
عزیزم من مطلب و از وبلاگ یکی از دوستان کپی کردم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به mohammaderfan94 می باشد